Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2009

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ... Μια πικρή ιστορία για κάθε νομικάριο, Μια υπόθεση συλλογικής διαπραγμάτευσης σε κάθε έκφανση!

Ξενυχτισμένοι φοιτητές, αλαλούμ στο αναγνωστήριο...όλα μαρτυρούν τη...μαρτυρική περίοδο της εξεταστικής! Είναι γεγονός ότι η εξεταστική αποτελεί μια περίοδο σκληρής έντασης των ρυθμών σπουδών και πειθάρχησης του φοιτητικού σώματος, ένα μηχανισμό που οξύνει την εξατομίκευση και τον ανταγωνισμό και απονεκρώνει τις διαδικασίες του φοιτητικού συλλόγου.

Είναι όμως και πεδίο ''εύφορο'' για να οργιάσει η καθηγητική αυθαιρεσία ή καλύτερα το καθηγητικό τσεκούρι! Φαινόμενα ακραίας αυθαιρεσίας και αυταρχισμού όπως τα μαζικά κοψίματα της τάξης του 80%, το χάσιμο γραπτών, ο πολλαπλασιασμός των προφορικών εξετάσεων, τα εκτός ύλης (ή εκτός πλανήτη) θέματα και οι απαράδεκτες, συχνά ασφυκτικές συνθήκες επιτήρησης, που οι προσβολές στους φοιτητές δίνουν και παίρνουν ενώ συχνά σε αντιμετωπίζουν ως a priori εγκληματία ''γιατί φαίνεσαι στη μούρη ότι θα αντιγράψεις!''...κ.α., όλα αυτά δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο τις συνθήκες εξέτασης. Δεν μπορεί να παραλειφθεί βέβαια και η εφαρμογή της λίστας συγγραμμάτων, της διάταξης του Νόμου-πλαίσιο, φέτος, που επέφερε φοβερή σύγχυση στους φοιτητές και χάωση της ύλης.

Τέτοια φαινόμενα δεν μπορεί να γίνονται ανεκτά από το φοιτητικό σύλλογο. Στο δρόμο που χάραξε το φοιτητικό κίνημα, ο σύλλογός μας με τις νικηφόρες κινητοποιήσεις του απέναντι στη φασιστική και ρατσιστική πρακτική του Ρούσσου, οφείλουμε να διασφαλίζουμε τα υλικά μας συμφέροντα με το μόνο όπλο που έχουμε, αυτό των συλλογικών, των μαζικών διεκδικήσεων.

Απαιτούμε:
  • Ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών και εξέτασης
  • Καμιά εφαρμογη των ρυθμίσεων του νόμου-πλαίσιο για τις 3 εβδομάδες εξεταστικής
  • Απόσυρση της λίστας συγγραμμάτων
  • Δωρεάν διανομή όλων των απαραίτητων συγγραμμάτων, πρακτικών, φακέλων νομολογίας
  • Επανεξέταση όλων των μαθημάτων με ποσοστό αποτυχίας άνω του 60%
  • Ανάρτηση ενδεικτικών απαντήσεων και παραπομπή στις αντίστοιχες σελίδες του βιβλίου
  • Δυνατότητα επιλογής του φοιτητή μεταξύ γραπτών και προφορικών εξετάσεων
  • Δυνατότητα των φοιτητών να επιλέγουν το κλιμάκιο που θα εξεταστούν
  • Πραγματική δυνατότητα για επιδειξη του γραπτού και αλλαγή του βαθμού σε περίπτωση αδικίας
  • Να ανακοινώνεται το πρόγραμμα της εξεταστικής πριν τις δηλώσεις μαθημάτων, ώστε να μπορούν οι φοιτητές (ιδίως οι επί πτυχίω) να προγραμματίζουν με τρόπο βολικό και εφικτό την εξεταστική τους
  • Κανένα γραπτό χαμένο


ΑΝΤΙΤΑΣΣΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΜΑΣ!

Ρ.Α.Πα.Ν. - Σ.Α.Φ.Ν.