Παρασκευή 8 Μαΐου 2009

Εξεταστική Τριών Εβδομάδων… Ή ΕΤΣΙ ΝΟΜΙΖΑΝ!


ΚΙ ΟΜΩΣ, ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΤΗΣ ΔΑΠ, Ο ΝΟΜΟΣ-ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΣΤΗ ΝΟΜΙΚΗ!

Κάποιοι θεωρούσαν ότι με ευκολία ο σύλλογος θα επέτρεπε η φοιτητική μας καθημερινότητα να πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο… Δεν έχει περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα από την τελευταία εξεταστική περίοδο στην οποία όλοι προσήλθαμε με τους πιο σκληρούς όρους, βιώνοντας την πιο ωμή όψη του καθηγητικής αυθαιρεσίας, είτε αυτή αποτυπώνεται με θέματα εκτός της διδαχθείσας ύλης είτε με μαζικά κοψίματα, που σε μερικά μαθήματα ξεπερνούν το 60%και στην οποία ο φοιτητικός μας σύλλογος είχε να αντιμετωπίσει τον κίνδυνο της διάρκειας της εξεταστικής μόνο 3 εβδομάδες!

Τελικά μετά από κινητοποιήσεις και διεκδικήσεις, με τις κινητοποιήσεις του συλλόγου που πολλές φορές ιδίως τον τελευταίο χρόνο έχει αποσπάσει νίκες απέναντι στα φαινόμενα καθηγητικής αυθαιρεσίας (βλέπε: Ρούσος!) αλλά και συνολικά του φοιτητικού κινήματος που κρατά ανενεργό το Νόμο-πλαίσιο στις κομβικές του διατάξεις, η διάταξη για τις 3 εβδομάδες εξεταστικής δεν θα εφαρμοστεί στη Νομική, όπως προωθείται συνολικά στις σχολές από την κυβέρνηση και τους εκπροσώπους της.

Η κυβέρνηση, με την υποστήριξη του πολιτικού της βραχίονα στις σχολές την ΔΑΠ και υπό την εκκωφαντική σιωπή και πολιτική απάθεια των υπολοίπων, υπεύθυνων κατά τα άλλα πολιτικών δυνάμεων, βρίσκεται σε μια τροχιά εφαρμογής του πιο αντιδραστικού νόμου για τη λειτουργία του ελληνικού Πανεπιστημίου, που έχει ψηφιστεί ήδη από το Μάρτη του 2007 και λόγω του φοιτητικού κινήματος παραμένει μέχρι τώρα ανενεργός.

Ανάμεσα στις πτυχές του νέου νόμου που πλήττουν άμεσα τα φοιτητικά συμφέροντα και βρίσκονται σε σχέση αλληλεξάρτησης είναι η λίστα συγγραμμάτων(που ήδη εφαρμόζεται, αυξάνοντας το βαθμό αβεβαιότητας της διδακτέας ύλης και οδηγεί μέσω της ουσιαστικής μείωσης της αξίας του βιβλίου σε αύξηση της εξάρτησης από τον καθηγητή-αυθεντία καθιστώντας υποχρεωτικές παρακολουθήσεις και σημειώσεις. Άλλωστε το ζήτημα των συγγραμμάτων αποτελεί σε επίπεδο συμβολισμού την πρώτη και ουσιαστικότερη γραμμή άμυνας του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του πανεπιστημίου απέναντι στις προσπάθειες επιβολής ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων.),η ελάχιστη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου 13 εβδομάδες(και μη συμπλήρωση του στο ακέραιο συνεπάγεται στη περίπτωση της παραμικρής κινητοποίησης απώλεια του εξαμήνου) και η ανώτατη διάρκεια εξεταστικής 3 βδομάδες.

Είναι προφανές ότι 3 βδομάδες εξεταστική σε μια σχολή όπως η νομική, με πάνω από 2000 ενεργούς φοιτητές και τόσο μεγάλο πρόγραμμα σπουδών και ύλη που αγγίζει πολλές φορές τα όρια της παράνοιας είναι κάτι πρακτικά ανεφάρμοστο και ακόμη περισσότερο σημαίνει εφαρμογή του νόμου και προεξοφλεί την επερχόμενη εφαρμογή και άλλων διατάξεων όπως τις πιστωτικές μονάδες, διαγραφές φοιτητών στα 2ν χρόνια φοίτησης, αλυσίδες μαθημάτων, κ.α.

Σημαίνει επίσης μια σκληρή πραγματικότητα ασφυκτικών και εξοντωτικών ρυθμών εξεταστικής, ιδίως αν σκεφτεί κανείς ότι τα πράγματα είναι έτσι ακόμη και με 4 εβδομάδες εξεταστικής!

Αποδεικνύεται ότι ο μόνος τρόπος, τελικά, για να καταφέρουμε να αναστρέψουμε αυτή την κατεύθυνση είναι με τους συλλογικούς μας αγώνες όπου θα αποκρυσταλλώνεται η αντίθεση μας στην εφαρμογή του νόμου. Η ίδια η πραγματικότητα είναι αυτή που επιβεβαιώνει πως μόνο έτσι πετυχαίνουμε υλικές και απτές νίκες. Στα χέρια μας και μόνο είναι λοιπόν και το ζήτημα της λίστας συγγραμμάτων και συνολικά της οριστικής απόσυρσης του Νόμου-πλαίσιο.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

· ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟ-ΠΛΑΙΣΙΟ

· Όχι στη διάταξη για υποχρεωτική συμπλήρωση των 13 εβδομάδων εξαμήνου

· Ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών και εξέτασης

· Καμιά εφαρμογή των ρυθμίσεων του νόμου- πλαίσιο για τις τρεις εβδομάδες εξεταστικής

· Απόσυρση της λίστας συγγραμμάτων

· Δωρεάν διανομή όλων των απαραίτητων συγγραμμάτων, πρακτικών, φακέλων νομολογίας

· Επανεξέταση όλων των μαθημάτων με ποσοστό αποτυχίας άνω του 60%

· Ανάρτηση ενδεικτικών απαντήσεων και παραπομπή στις αντίστοιχες σελίδες του βιβλίου

· Δυνατότητα επιλογής του φοιτητή μεταξύ γραπτών και προφορικών εξετάσεων

· Δυνατότητα των φοιτητών να επιλέγουν το κλιμάκιο που θα εξεταστούν

· Πραγματική δυνατότητα για επίδειξη του γραπτού και αλλαγή του βαθμού σε περίπτωση αδικίας

· Να ανακοινώνεται το πρόγραμμα της εξεταστικής πριν τις δηλώσεις μαθημάτων, ώστε να μπορούν οι φοιτητές( ιδίως οι επί πτυχίω) να προγραμματίζουν με τρόπο βολικό και εφικτό την εξεταστική τους

· Κανένα γραπτό χαμένο

Όταν κάποιοι στήνουν προεκλογικά πανηγυράκια και αντιμετωπίζουν και τη μάχη των φοιτητικών εκλογών με απολίτικους όρους πάρτυ και σημειώσεων, εμείς προτάσσουμε τις δυναμικές διεκδικήσεις, την πραγματική υπεράσπιση των υλικών μας συμφερόντων!

Ρ.Α.Πα.Ν. - Σ.Α.Φ.Ν.